Egen videoblogg!
Idag har jag äntligen tagit mig tid och listat ut hur jag gör egna webbsidor med inbäddade mpeg-filmer, dvs så jag slipper konvertera dem och bara kan ha dem direkt som de är. Sedan vill jag inte heller använda YouTube eller så, utan min egen FTP istället. Nu har jag i alla fall fått ordning på det. Så vi får väl se om det blir lite fler videoblogginlägg som jag själv producerat här efter. Det är ju från och med nu så väldigt enkelt. Jag behöver inte bearbeta det jag har i kameran.

Detta är bara ett provskott, men jag filmat nere vid sjön på nationaldagen, den ni tidigare sett bilder ifrån. Varsågod!

I filmed a little by the lake at the Swedish National day. I haven´t put out my own films yet, since I have not had time to figure out how to embed them in their natural raw material within this blogportal (for YouTube it´s easy). I didn´t want to post my videos on YouTube, but now I can use my own raw material and no reprocessing is needed from the camera. So this is my first film to post this way. Nothing fancy. Just a first step to videoblogging. Enjoy.