Hektisk dag!
Pustar ut. Har gjort en massa ärenden idag. Sånt som bara måste göras. En sak som jag fått göra är att köpa mer av tyget Minna. För tydligen hade inköpet på 3 kompletteringsmeter blivit fel när jag skickade en kurir att göra mitt jobb. Den trodde den köpte Minna och vips så hade tre sidor och ett armstöd 2 sorters tyg insytt. Bara att plocka fram sprättaren och sprätta upp sömmen på dessa tre sidor och ersätta med rätta tyget Minna. Suckar ödmjukast. Katten gör det inte lätt för mig... och ibland strular småsaker som två väldigt lika tyger till det när man själv inte kan åka land och rike runt. Nåväl, slutet gott allting gott. Nu har jag rätt tyg. Och inom en snar framtid så sitter alla delarna rätt på kuddarna hoppas jag. Lite jobb, men väl värt det i slutändan.

Minna och Lenda är tyger från IKEA. De är båda vita och ser lika ut, men är i grunden olika, de väger inte samma mängd och har inte samma täthet. För den ouppmärksamme så är det inte så lätt att se skillnad - men skillnaden sitter i tyget. Minna är stelt och tungt och passar för en soffa. Lenda är mjukare och passar som gardin. Men man ska inte låta småsaker göra moln på himlen - det är bara att fixa till dem! Livet är fullt av överraskningar.

Well the sofa cloth was not entirely the same on all cushions. A curir that was supposted to buy three meter somehow ended up with a similar cloth, but still not the same. So I have to remake 3 of the cushions on some minor parts. But its well worth it in the end. These things happen. When they do - just fix them. In the end it will be worth all the extra work!

So now I have the final meter of Minna cloth, I will just remove the Lenda cloth on the 3 cushions when I get the time. Then the sofa will be perfect!