Platta persikor - Flat peaches

Platt persika. Platta persikor. Flat peach. Flat peaches. Copyright homestylist.blogg.se
Platta persikor. Flat peaches.

Hoppas din midsommar varit fin och även midsommardagen varit bra, även fast vädret har varit lite regnigt. Jag bjuder därför på en fin bild från en solig dag i veckan som gick.

Något helt nytt för mig - platta persikor. Dem såg jag hos Emirs torghandel på Spånga torg. Jag försökte hitta ett alternativt namn men kunde inte säkerställa att det var rätt alternativa namn jag fått fram, därför får det bli det kändaste namnet på Internet för dessa frukter - platta persikor. Enligt en säker källa så smakar de likadant som vanliga persikor. Dem gör sig i alla fall bra på bild, eller vad tycker du?

I hope your midsummer has been nice and that midsummers day also has been good, even though the weather here has been somewhat rainy. I therefor give you a nice sunny photo I took one of this weeks sunnier days.

Something new for me - flat peaches. I saw them at Emirs market. I tried to find a alternative name, but I could not be sure of any other names and therefor I will use the most common name - flat peaches. According to a safe source they taste the same as normal peaches. They look nice on photo, don´t you think?

Mer fruktbilder och trädgårdsbilder hittar du i kategorin Trädgård till höger.

More fruit and garden images are found in the category Garden to the right.