Scenkläder
Vi vet alla att artister gärna använder scenkläder på scen, dvs kläder som kanske ska ge en viss image eller känsla hos oss som publik. Med det säger jag inte att alla artiser använder scenkläder. En som har en egen image på scenen är Tomas DiLeva. Tomas använder ofta kaftaner på scen.

Jag har sett honom uppträda några gånger genom åren och varje gång har han haft en kaftan på sig. Och så brukar han dela ut frukt till publiken. När jag sett hans uppträdanden har de handlat om vänskap och kärlek och att vi ska vara snälla mot varann. Kaftanen hjälper till i det budskapet. Den ger en känsla av vänlighet och kanske associerar en del av oss det med munkar och andra män som har kjolliknande klädsel. Vad tror du?

På Nationaldagen hade Tomas, dagen till ära, en gul kaftan som matchade svenska flaggan på scenen fint. Tomas kaftaner är ofta dekorerade och de känns unika. Kanske låter han sy upp den speciellt för sig, tyvärr vet jag inte. Jag kan bara gissa.

Idag bjuder jag i alla fall på en bild från Nationaldagen med Tomas när han framträder och sjunger en av sina låtar på Golfängarna.

Many artists use special clothes on stadge. Stadge clothes can send a message about image. Thomas DiLeva has used kaftans every time I have seen him perform. He has a friendly aura and all his conserts have been in the name of love and peace. I think the kaftan helps him achive this image. It's a friendly garment. 
Here below you see a image of him performing in Sundbyberg national holiday 2011. He is wearing a yellow kaftan matching the celebrated Swedish flag.

Gul kaftan buren av en sångare på scen. Copyright homestylist.blogg.se
Thomas DiLeva uppträder på nationaldagsfirande 2011. Thomas DiLeva sings at the Swedish national day celebration 2011.