Att uttrycka sig via musiken
Jag funderar på vad många sångare och sångerskor säger med många av sina låtar.
En som jag lyssnat på är Avril Lavigne. Många av dem sjunger själva sina egenskrivna
låtar. Jag funderar på vad låten Take me away! handlar om. Hon sjunger om någon som upptar hennes
tankar, men som hon inte begriper. En annan låt är Together, den är ju inte så svår att
förstå, hon sjunger ju om någon som hon trivs med när hon känner sig älskad och
att hon mår så mycket bättre då. Jag vet inte vilka låtar hon skrivit själv, men
de är väldigt mogna för hennes unga ålder. Ett sätt att berätta saker på är att
skriva låtar. Att skriva böcker, artiklar osv är inte allas grej. En del uttrycker
sig via musiken. Min poäng är att du har flera valmöjligheter att engagera dig på,
musiken är bara ett av många sätt. Det finns flertalet samhällskritiska låtar,
låtar som får oss att tänka. Jag tror låtar vi lyssnar på påverkar vårt psyke minst
lika mycket som reklam i tidningar och på TV.
Jag önskar bara det fanns fler låtar som berättade om lycka, för jag tycker de
flesta låtar är lite deppiga. Det finns låtar som bygger upp självförtroenden, men
jag tycker de flesta låtar som spelas på radion handlar om olycklig kärlek, hämd osv.
Nåväl. Jag ville bara få fram att ett uttryckssätt är via musiken. Idag är det
enkelt att publicera sig själv på Internet och få ut sina låtar, för den som vill.
Här är Avril Lavignes låt Together. Varsågod.
Jag funderar på vad många sångare och sångerskor säger med många av sina låtar.
En som jag lyssnat på är Avril Lavigne. Många av dem sjunger själva sina egenskrivna
låtar. Jag funderar på vad låten Take me away! handlar om. Hon sjunger att någon upptar hennes tankar, men som hon inte begriper. En annan låt är Together, den är ju inte så svår att förstå, hon sjunger ju om någon som hon trivs med när hon känner sig älskad och
att hon mår så mycket bättre då. Jag vet inte vilka låtar hon skrivit själv, men
de är väldigt mogna för hennes unga ålder. Ett sätt att berätta saker på är att
skriva låtar. Att skriva böcker, artiklar osv är inte allas grej. En del uttrycker
sig via musiken. Min poäng är att du har flera valmöjligheter att engagera dig på,
musiken är bara ett av många sätt. Det finns flertalet samhällskritiska låtar,
låtar som får oss att tänka. Jag tror låtar vi lyssnar på påverkar vårt psyke minst
lika mycket som reklam i tidningar och på TV.
Jag önskar bara det fanns fler låtar som berättade om lycka, för jag tycker de
flesta låtar är lite deppiga. Det finns låtar som bygger upp självförtroenden, men
jag tycker de flesta låtar som spelas på radion handlar om olycklig kärlek, hämd osv.
Nåväl. Jag ville bara få fram att ett uttryckssätt är via musiken. Idag är det
enkelt att publicera sig själv på Internet och få ut sina låtar, för den som vill.
Här är Avril Lavignes låt How does it feel. Den handlar om att vi är olika. Unika.
Jag tycker den låten är självförtroendeuppbyggande till skillnad mot många andra.
 
  
Källa: www.youtube.com