Konstprojektet - 15 arbetsdagar kvar till nyåret

Jag håller, som jag sa igår, på med ett minikonstprojekt. Istället för att räkna dagar till jul räknar jag arbetsdagar till nyårsafton, dvs de sista arbetsdagarna på år 2012. Så under ett antal veckor har jag ändrat numret på bilden utanför mitt kontorsrum på en mini-whiteboard. Detta är dag nummer 15. Nr 5 är upp och ned för att nummer fem symboliserar balansen i världen. I mina ögon är världens balans upp och ned, eftersom det förekommer kris i ekonomin, djur är utdöende, naturen gör revolt osv. Flickan har fått en tomteluva eftersom Lucia närmar sig.

I am doing a small "mini-art-project". Instead of counting the days until Christmas I count the working days until this year ends. So in this mall "art piece" on a whiteboard I have given the girl a "tomteluva" (Santa hat), since it is not to far away from Christmas nor Lucia. The number is 15 workdays left of the year. The 5 is put upside down since the worlds balance is upside down. I am thinking of the world economy, the riots, the wars, the planet, the dying animals and so on.

 
World balance is upside down. Portraid in this Whiteboard art of workdays left until the year 2012 ends. Whiteboard-konst, här siffran 15 arbetsdagar kvar till nyår och den upp och nedvända femman symboliserar att balansen i världen är upp och ned.
 
 
 
 

Copyright of materials, if nothing else is mentioned, belongs to Homestylist, homestylist.blogg.se (homestylisten.wordpress.com). You have no rights to copy, quote parts och complete text, poem, art, film or photo. You are free to watch and read here on my chosen media. You are free to link to this website. Thanks.SE- and EU-law is applicable when you enter this site.

Upphovsrätten för material, om inget anges, tillhör Homestylist, homestylist.blogg.se (homestylisten.wordpress.com). Du har inga rättigheter att kopiera bilder, text, dikt, film eller annat innehåll på min sida. Du får fritt titta på mina valda medier och du får fritt länka till dina hemsida. Tack på förhand. På denna site gäller Svenska lag och EU-lag, oavsett var du befinner dig.