Drömmen om ett par sneakers

Jag är ganska sparsam och tänker på vad saker och ting kostar. Ibland finns det dock en del saker som även jag bara vill ha. Det kan vara något som inte funnits på marknaden, men som du gått och tänkt på länge. Det kan vara något som du tänkt borde finnas, men som inte finns. Tänk att du en dag ser en artikel på det du gått och tänkt på under flera år och du inser plötsligt – produkten finns! Det finns verkligen på riktigt. Det händer mig ibland. Det har hänt rätt nyligen. Jag är sneakersfantast och använder i princip majoriteten av tiden sneakers. De brukar kosta runt 500-800 och jag håller mig till ett visst antal bestämda märken av sneakers pga deras komfort och bra passform för mina fötter. Jag älskar romantiskt och det inkluderar blommigt. Så gissa min förvåning när ett av mina favoritmärken gör ett par blommiga sneakers! Klart jag vill ha dem. Tyvärr läser jag artikeln 10 dagar för sent, dessa sneakers kom ut på marknaden 10 dagar innan! Nåväl skam den som ger sig. Jag gör research och till mitt stora förtret så är dessa sneakers utsålda i hela Sverige och de verkar dessvärre vara både jättedyra och slut. Jag tycker de egentligen är allt för dyra och kunde väl ha gett upp, men så finns dem bara där. I en affär i Paris. Jag ringer och frågar hur mycket frakten kostar. 40 Euro, inte som hittat, men jag beställer dem. Så nu sitter jag här och väntar på ett bar dyra sneakers, som skulle kunna försörja en by i Indien i 20 dagar (som jag fått veta av en indisk kollega på ett jobb jag en gång hade). Jag verkligen längtar efter mina sneakers. Ska jag ha dåligt samvete? Jag vet inte. Jag hade nog inte skänkt alla pengarna till välgörenhet i vilket fall... nu blir det nudlar lite oftare.... och jag fortsätter skänka pengar, men inte kanske i den kvantiteten ännu.

 

Copyright of text belongs to Homestylist, homestylist.blogg.se (homestylisten.wordpress.com). You have no rights to copy, quote parts och complete poem, art, film or photo. You are free to watch and read here on my chosen media. You are free to link to this website. Thanks.SE- and EU-law is applicable when you enter this site.

Upphovsrätten för text tillhör Homestylist, homestylist.blogg.se (homestylisten.wordpress.com). Du har inga rättigheter att kopiera bilder, text, dikt, film eller annat innehåll på min sida. Du får fritt titta på mina valda medier och du får fritt länka till dina hemsida. Tack på förhand. På denna site gäller Svenska lag och EU-lag, oavsett var du befinner dig.

Image is directly linked to Caliroots webpage. This is the limited edition sneakers Nike Air Max Ultra Lotc Paris.

 

You are not allowed to copy, quote parts or the complete text or use images from this site. You may only read the poem here, on this site, homestylist.blogg.se (homestylisten.wordpress.com). The content is protected by Swedish copyright law. You are free to link to this page.

Copyright belongs to Homestylist, homestylist.blogg.se. Don't copy, quote or reuse my content in any way, not even parts of it. Respect my artist rights. Upphovsrätten tillhör mig, Homestylist, homestylist.blogg.se. Kopiera inte, citera inte och återanvänd inte mitt material. Jag äger alla rättigheter, inte du. Du har inga rättigheter till mitt material. Inga alls. 
 
Poem by Homestylist. All science fiction poems become reality in the nearby future. Copyright belongs to Homestylist. You may never use, get inspired or use my work for educational or commercial purposes in any way. If you steal or get inspired you will get bad karma. If you believe in hell, you will get hell on Earth for your lifetime, if you don't respect my wishes. You have to leave my work alone. Here to rest for eternity.
 
Copyright belongs to Homestylist, homestylist.blogg.se. Don't copy, quote or reuse my content in any way, not even parts of it. Respect my artist rights. Upphovsrätten tillhör mig, Homestylist, homestylist.blogg.se. Kopiera inte, citera inte och återanvänd inte mitt material. Jag äger alla rättigheter, inte du. Du har inga rättigheter till mitt material. Inga alls. Du får inte inspireras att efterlikna koncept på något sätt. Du får dålig karma och kommer förföljas av onskans karma om du inte respekterar att du låter alla mina verk vila. Om du tror på helvetet, så räkna med helvetet på jorden.Mina verk får inte användas varken för att utbilda andra eller i kommersiella syften av någon annan än mig. Du är förbjuden att i alla former använda mina verk.